Zindan Kuşatmaları

Zindan Kuşatma sistemi 2 bölümden oluşmaktadır.
  1. Zaman Saldırısı Baskını
  2. Zindan Kuşatması
Bir klanın bir zindanı ele geçirmesi için her iki bölümü de başarılı tamamlaması gerekir.

Zindan sahibi klan, zindana bedava teleport hakkı kazanır. Ayrıca klan efendisi, zindanda kasılan oyunculardan düşen lak ve rupilere de %1-10 arasında vergi alma hakkına sahip olur. Bu biriken rupi ve lakı klan efendisi toplayabilir. 

Toplanan hasılat, ilerdeki zorlu zindan kuşatmalarında kullanılmak üzere kutsanmış su, atak fragmanları gibi şeyler almak için saklanabilir yada kuşatmaya katılan üyeleri arasında dağıtılabilir.


ZAMAN SALDIRISI BASKINI

Kuşatma sisteminin ilk bölümüdür. Bu baskın sadece Pazartesi-Perşembe günleri arasında yapılabilir. Perşembeyi Cumaya bağlayan gece saat 00:01'de kapanır. O hafta en iyi zaman zaman saldırısını yapan klan, zindan sahibi klana meydan okuma hakkı kazanır.

Bu baskın için öncelikle klan efendisinin zindan dışındaki taşa kayıt yaptırması gerekir. Her zindanın belli bir leveli vardır ve klan efendisi bu levelin en fazla 20 level altında olabilir. Daha aşağıda olursa kayıt yaptıramaz. Mesela 70 lvl bir zindana en az 50 lvl olan bir klan efendisi kayıt yaptırabilir.

Baskına başlamak için klan efendisinin kuşatma partisi oluşturması gerekir.
  • /screate partininadı         > Kuşatma partisi oluşturma komudu
  • /sinvite_gp klanüyesi      > Ek kuşatma partisine lider atama komudu
  • /pinvite oyuncuismi         > Partiye oyuncu alma komudu
Zaman Saldırısı Baskını, klan efendisi kuşatma partisini oluşturup zindana girmesi ile başlar. Süre de işlemeye başlar. Baskın esnasında içeride başka hiçbir oyuncu olmaz sadece moblar, bosslar ve zindan muhafızları olur. Bu baskının amacı EN KISA SÜRE İÇERİSİNDE 2 ZİNDAN BOSSUNU DA ÖLDÜRMEKTİR.


EskiKurtlar Klan Stratejisi

Bu baskın sırasında dikkat edilmesi ve önlem alınması gereken durum LAG tır.

Bu yüzden oluşturulan partilerin önünde bir kişi gidip tüm mobları kendi çekerek tanklık yapar. Bir numaralı boss a gelindiğinde partinin yarıdan az bir kısmı burda ayrılarak küçük bossu kesmeye başlar.

Partilerin diğer büyük kısmı ise yine aynı tankın peşinden 2 numaralı bossun olduğu bölüme kadar giderler. Büyük boss un odasına gelindiğinde tank odaya girmeden peşindeki moblarla birlikte geri döner ve lag olmasını engeller. Diğer herkes içeri girip büyük bossu keser.

Gerekli durumda tank müsait bir uzaklıkta ölerek, tüm mobların peşinden ayrılmasını sağlar. Bir kişi de onu diriltip o da büyük boss un kesiminde yardım edebilir.


Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
  • Oyuncu ölürse yeniden doğması zindanın başlangıçındadır. Relog atma yada dc olma yine oyuncuyu en başa gönderir. Öldüğünde ancak bir başkası onu dirilttiğinde yoluna kaldığı yerden devam edebilir.
  • Baskın sırasında exp, rupi, lak yada ahlaksızlık puan kaybı yaşanmaz.
  • Klan her hafta sadece bir zindana kayıt yaptırabilir.
  • Klan günde bir kere Zaman Saldırısı Baskını yapabilir.
  • Baskın sırasında baskına katılan tüm oyuncular ' işareti başa konarak birbiri ile konuşabilir. Klan penceresi de kullanılabilir tabi.
  • Her zindan için Zaman Saldırısı Baskınına katılacak maximum oyuncu sayısı değişir.
    • Mehtap                                    >  8 oyuncu (1 parti)
    • Unutulmuş Madenler            > 16 oyuncu (2 parti)
    • Kristal Vadi                            > 24 oyuncu (3 parti)
    • Palmir Platosu                      > 32 oyuncu (4 parti)


ZİNDAN KUŞATMASI

Kuşatma sisteminin ikinci bölümüdür. İlk bölümü başarı ile tamamlayıp o hafta en kısa süreyi yapan klan, bu kuşatmaya katılabilir. Bu kuşatmaya zindan sahibi klan ve ona meydan okuyan klan oyuncuları katılır.

Kuşatmalar başlamadan yarım saat önce sarı renkli yazı ile tüm server' a duyurulur. Bazı zindanlar için zindan kuşatma saatleri şöyledir:
  • Mehtap 1                        > Cumartesi saat 15:00
  • Mehtap 2                        > Pazar saat 15:00
  • Unutulmuş Madenler 1     > Cumartesi saat 16:00         
  • Unutulmuş Madenler 2     > Pazar saat 16:00
  • Kristal Vadi 1                  > Cumartesi saat 17:00
  • Kristal Vadi 2                  > Pazar saat 17:00 
  • Palmir Platosu 1              > Cumartesi saat 18:00
  • Palmir Platosu 2              > Pazar saat 18:00

Duyuru yapıldıktan sonra klan efendileri kuşatma partilerini oluşturabilirler. Parti oluşturulduktan sonra klan efendisinin kuşatmaya katılması zorunlu değildir. Kullanılan komutlar aşağıdaki gibidir.

  • /screate partininadı              > Kuşatma partisi oluşturma komudu
  • /sinvite_gp klanüyesi            > Ek kuşatma partisine lider atama komudu
  • /sinvite_hp ittifakklanüyesi    > İttifak yapılan klandan oyuncu alma komudu
  • /pinvite oyuncuismi              > Partiye oyuncu alma komudu 

Kuşatma başladığına dair son duyurudan sonra her iki klan da oluşturdukları partiler ile zindana girebilirler.
Zindan sahibi klan savunma pozisyonunda, meydan okuyan klan saldırı pozisyonundadır. Kuşatma sırasında sadece rakip klan oyuncuları ve zindan muhafızları zindanda bulunur. 


Bu kuşatmanın amacı ZİNDAN KONTROL NOKTALARINI ve ZİNDANIN KALBİNİ ELE GEÇİRMEK bu arada RAKİP OYUNCULARI saf dışı bırakmaktır. 


Saldıran takım zindanın kalbini ele geçirdiğinde savunma pozisyonuna geçer. Savunma pozisyonunda zindanın kalbini korumaya çalışır. 


Kuşatmayı kazanmak için :
  • 1 saat sürenin sonunda zindan kalbi hangi klanda kalırsa, zindan sahibi o olur. 
  • Savunan takım saldıran takımın taşını (zindan girişinde bulunur) kırarsa süre bitmesine gerek kalmadan saldıran takımı saf dışı bırakır.

EskiKurtlar Klan Stratejisi

Bu baskın sırasında dikkat edilmesi gereken en önemli şey saldırı pozisyonundayken KENDİ TAŞIMIZI savunma pozisyonundayken de ZİNDANIN KALBİNİ korumaktır.

Öncelikle saldırı stratejisinden bahsedelim. Sağlam 2-3 oyuncu ve 1 rahip kendi taşımızın yanında kalırlar. Bu taşı korurlar, rahip oyunculara ve taşa can basar. Bu taş kaybedilirse kuşatma BAŞARISIZ olur.


Geri kalan oyuncular zindanın kalbine saldırıya giderler. Yolda zindan denetim noktalarını da ele geçirirler. (Öldüklerinde buralarda doğabilmek, rakibin öldürüldüğünde burada doğmasını engellemek için) 

Zindan kalbinin bulunduğu odaya (büyük boss odası) gelindiğinde savunma takımı dışarı çekilmeye çalışılır. Sağlam defansı olan oyuncular direk kalbe atak yaparlar. Ardından diğerleri de kalbe atak yapar. Burada rakip oyuncuları öldürmek her ne kadar önemli ise de, doğuş noktaları orası olduğundan bazı durumlarda vakit kaybı olabilir. En iyi strateji onları oyalayarak taşı kesmektir.


Taş kesildiğinde saldırı takımı savunma pozisyonuna geçer.



Şimdi de savunma stratejisinden bahsedelim. Sağlam atağı ve defansı olan (katil tercihen) 3-4 oyuncu dışında kimse zindanın kalbinin bulunduğu odayı terketmez. Bu 3-4 kişi rakibin taşını kesmeye gider. Yolda görünmezlik pelerini kullanabilen katiller çok işe yarar. Eğer rakibin taşı kırılırsa kuşatma başarı ile biter.


Kalan ekip hiçbir şekilde kalbi yalnız bırakmaz. Rahipler, mistikler zindanın kalbine can ve restorasyon basarlar. M.peri, b.uni, melek gibi petleri olanlar da yine kalbi heallerler. 

Bu durum süre bitimine (1 saat) yada rakibin taşı kırılana kadar devam eder.






Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

  • Saldırı pozisyonunda kendi taşını, savunma pozisyonunda zindan kalbini korumak en önemli amaçtır.
  • Bu saldırı bir klana karşı olduğundan klanın itibarı açısından kuşatmaya tam katılım çok önemlidir. Aksi takdirde yenebileceğimiz ezik bir klana yenilmenin acısı ve onların alay konusu olmak kaçınılmazdır.
  • Oyuncu ölürse yeniden doğması zindanın başlangıçı yada ele geçirilmiş en yakın kontrol noktasıdır. Relog atma yada dc olma yine oyuncuyu en başa gönderir. Öldüğünde ancak bir başkası onu dirilttiğinde yoluna kaldığı yerden devam edebilir.
  • Kuşatma sırasında exp, rupi, lak yada ahlaksızlık puan kaybı yaşanmaz.
  • Baskın sırasında baskına katılan tüm oyuncular ' işareti başa konarak birbiri ile konuşabilir. Klan penceresi de kullanılabilir tabi.
  • Sadece bir kazanan olacaktır.
  • Her zindan için Zindan Kuşatmasına katılacak maximum oyuncu sayısı değişir.
    • Mehtap                                    >  16 oyuncu (2 parti)
    • Unutulmuş Madenler            > 32 oyuncu (4 parti)
    • Kristal Vadi                            > 48 oyuncu (6 parti)
    • Palmir Platosu                      > 64 oyuncu (8 parti)